lördag 18 april 2009

Veckoslut

Lördagen är nu snart till ända och bara den förargliga söndagen återstår av helgen. Sen väntar en ny, ospännande skolvecka.

Igår var jag "typ" sjuk. Var hängig och mådde allmänt dåligt. Hände med andra ord inget av intresse så gårdagen bloggas det inte om.

Denna dag har inneburit lite allt möjligt. Allt ifrån hästspringande och kycklingnackande till stadsvandring och flyttning.
Med hästspringande menas alltså trav. Det gick åt helvete idag. Men det kunde lika gärna blivit succé. Ett rätt blev resultatet men i resterande 6 lopp hade jag med hästen som sprang in på andra plats på min kupong. Surt.

Ca klockan 17 fick vi ett samtal från hyresvärden om att det kommer nån spekulerande kvinna som ska kolla på lägenheten imorn, så det blev till att städa och flytta idag. Det tog ett tag, det ser nämligen ut som hejkomochhjälpmig här, bland alla flyttkartonger och dylikt.

Imorgon blir det som sagt lägennhetsvisning, slappande och förhoppningsvis lite flytt. Har jag tur så känner jag också för en promenad och tar en sådan.

Nu blir det snart läggdags, dagens skönaste stund. När skymningen kommer händer nånting i kroppen. Man blir fullkomligt dödstrött. Känns som att man varit vaken i 3 dygn och sprungit 2 maratonlopp i rad, utan break. Denna uttömmande känslan uppdagar sig varje kväll. Så har jag aldrig känt förr. Börjar jag bli gammal månne? Kan inte de som är äldre än mig ge mig svar på om dessa symptom visar sig när man åldras? Om så är fallet får jag helt enkelt utgå ifrån att jag börjar bli gammal. Gammal vid 24 års ålder. Attans.


Bis morgen, tchüss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar