onsdag 22 april 2009

Kändiskrock

Inte visste jag att Hammarby Sjöstad var så kändistätt. Släpade bort några kartonger till nya lägenheten och blev på vägen dit nästan överkörd av en bil. Modell okänd. Antar att det var en amerikanare. Den var i alla fall ungefär lika miljövänlig som Tjernobyl. I denna "raggarbil" satt, till min förtjusning, Fredde Granberg a.k.a Ragge. Nivet, ena halvan av den succéfyllda duon "Ronny & Ragge".

På vägen hem blev jag onyå nästan påkörd, dock inte på samma ställe. Denna gång var det en Saab 9.3 av nyare årsmodell. Förare var Morgan Alling. Denna skådespelare, tillika stuntman nådde som bekant stor framgång under senaste säsongen av Let´s Dance. Så nu vet i katten om han inte kan lägga till epitetet dansare, eller dansör på sin cv.
Det är ju inte varje dag man ser en kändis här i Sjöstaden. När man dessutom stöter på två under samma timme är det nästan läge att nypa sig i armen.

Skolan var lite av en besvikelse idag. Hade kroppsmedvedenhet, som alltid är lika flummigt och ovärt, från 8.30 till ca 10. Sen var dagen slut. Eller vi hade någon diffus föreläsning om stresshantering eller dylikt men den hade nog inte många åhörare. I alla fall inte mig.

Ska börja träna ordentligt nu tänkte jag. Har för säkerhets skull beställt 4 kg Whey-protein. Det skulle ju vara bortkastade 600 kronor om jag struntade i träningen. Hoppas förkylningen har släppt imorgon, då börjar jag.

Drick inte mjölk som har stått framme i ca 17 timmar. Det smakar inte gott. Just so you know.

För övrigt är apelsinjuice och morot ett väldigt underskattat mellanmål.



Adeus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar