onsdag 15 april 2009

Då var den avklarad. Tentan. För den här gången. För det lär ju bli en till, som befarat. Det lär krävas ohyggligt mycket tur med många rena chansningar som gick hem om det här ska gå vägen. Den 22/4 13.30 får vi svaret.

Det var dagens mindre attraktiva del.

Höjdpunkten på dagen har förhoppningsvis inte ägt rum än. Rimligtvis borde kvällens aktivitet med Stand-up och diverse förnödenheter (läs: öl) bli ojämförbar med dagens inledande misär. I positiv bemärkelse såklart. Samling 19.30 Tekniska högskolan så att vi världsvana, d.v.s. Jocke och jag kan hjälpa de mindre vetande fruntimmren (stavning?) med lokalisation.

Nu återstår bara några få men ack så viktiga åtaganden innan dagen övergår i ovisshetens tecken, där bara Gud har svaret på vart kvällen slutar

Dessa åtaganden har framförallt med hygien och foder att göra. Mer säger jag inte.

Kvällens sekundära händelse är Champions League. Såklart.
Kan nu bara Man United hålla oavgjort fram till matchminut 85 i kvällens match mot Porto så är avancemanget klart till bi-final. Det finns nämligen enn viss Federico Macheda på bänken som har förmågan att göra succéartade inhopp med matchavgörande mål som följd. Med Sir Alex fingertoppskänsla som leder till att denne Macheda kommer in i precis rätt tidpunkt gör mig relativt säker på vinst vid oavgjord ställning med 5 min kvar.
I den andra matchen hoppas jag förstås på Villareal men tror att Arsenal gnetar sig vidare.
Man United - Arsenal i semi. Det ni!


Jag lägger för övrigt ner topp-3-listan som ett ständigt inslag efter bara ca 10 listor, då det inte fick det känslomässiga utfall var tanken. Det var helt enkelt inte tillfredställande nog. Listan återkommer dock, om än mer sporadiskt, framöver.


Lebe Wohl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar