tisdag 7 april 2009

på jobbet

Nu har jag varit på jobbet i drygt två timmar. Trots att jag numera bara jobbar ca en kväll i veckan (jobbar lite mer nu när det är påsklov) är det fortfarande lika enformigt. Det blir vad man gör det till brukar man ju säga men att knappa in siffror på en dator kan omöjligt bli annat än enformigt. Enda omväxlingen sker ungefär varannan timme då kaffe inhämtas.

Personalen är i stort sett densamma som när jag slutade jobba heltid. Här kommer en kort beskrivning;
Chefen: Ganska snygg kvinna i 40-årsåldern.
Hästen: En ful, jobbig tant med ett skratt som lätt förväxlas med ett häst-gnägg.
Fisen: En snart (hoppas jag) pensionerad fisförnäm överklasstant som har haft ca 38 makar.
Nyingen: Ganska ny dam som jag ännu inte har bildat mig en uppfattning om, men verkar reko.
Gubben: Ett gubbsjukt äckel, helt enkelt.
Svullo: En lätt överviktig dam som skickar sms hela dagarna.


Tänkte börja med en topp-3-lista som standardinslag på bloggen. Varje inlägg avslutas med en topp-3-lista. Här kommer så den första.

Bra Skit:
1. 4
2. SonyEricsson
3. Fotboll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar