söndag 19 april 2009

Asien

Idag är det ett ofrivilligt asien-tema. Har nyss ätit upp resterna från gårdagens hämtmat från China Thai Gården. Lustigt namn btw. På dumburken visas Hjälp, jag är med i en japansk tv-show. Inte nog med detta. Jag är dessutom sjuk. Och det är ju det minsta man kan kalla asiater, eller åtminstone dessa japaner som åstadkommer de här sinnessjuka tv-produktionerna. Sjuka jävlar! Sjuka men smarta. För jag antar att anledningen att dessa program skapas är att människor ska kolla på det. Och bevisligen gör folk det, i alla fall jag. Lyckat koncept, konstigt nog. Är inte, förresten, Marie Picasso och Gry Forsell lika?

Idag var tanken att det skulle komma någon kvinna och beundra "vår" lägenhet. Hon dök sedermera inte upp och vi satt där med tasken i brevlådan, som nån skäggig, överviktig finne från Åkersberga skulle uttryckt det. Allt detta slit under gårdagskvällen förgäves. Det skulle ju förvisso ändå göras nån gång men att släpa heavy-weight cartons oergoniskt för att det skulle gå undan ökar ju risken för det berömda ryggskottet. Eller lumbago som det så fint heter på fackspråk.

Apropå sjukdomar så vet ju alla att när vi män är sjuka då blir vi SJUKA. Vi blir så fruktansvärt sjuka så ni kvinnor kan inte ana. Just nu känns det som om jag ställde lådan med verktyg i halsen på mig själv och inte i förrådet, där den skulle stå. Dessutom var borrmaskinen i full gång och alla mejslar och sågar låg på tväre. Detta är inget unikt för den här gången utan så här känns det varje gång vi blir sjuka. Gud måste ha glömt att ge oss män den smärthämmande substans, han så generöst planterade någonstans i kvinnokroppen, som bara aktiveras vid sjukdom.

Nu ska jag fortsätta min asien-inspirerande söndag. Med vad vet jag inte men jag får ringa Davy och fråga om råd. Eller nåt. Återkommer troligtvis ikväll. Eller nån annan gång.

Abajo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar