tisdag 21 april 2009

Nässpray

Är hemma från skolan idag. Förkylningen ger inte med sig och i morse hade jag ungefär likadan röst som en hes Mr Bean. Jag använder, mer eller mindre, konstant nässpray. Det finns inget värre än att vara täppt i näsan och inte kunna andas "den rätta" vägen. Jag tänkte därför redovisa hur bra olika nässpray är. Ett nässprays-test helt enkelt.

Otrivin: Som en valkampanjande partiordförande, lovar mycket men uträttar lite. Halvdyr är den också
Betyg: 2/5

Nezeril: Som en engångsgrill. Fungerar hyfsat ibland. Fungerar inte alls ibland. Fungerar sällan riktigt bra. Ganska billig dock.
Betyg: 3/5

Renässans: Fungerar sämre än en tv under ett elavbrott. Dyr som satan är den också. Betyget höjs med en enhet p.g.a. att det är ren saltlösning och är därför inte skadlig (sägs det)
Betyg: 1/5

Nasin: Ger lika bra effekt på slemhinnorna i näsan som Johan Glans ger på skrattlökarna. D.v.s. Full effekt. "Som en klippa i stormen att luta dig mot och jag sviker aldrig dig", som Sarek så vackert sjöng i melodifestivalen 2003. Skulle lika gärna kunna stå på förpackningen till Nasin.
Betyg: 5/5


Köp med andra ord Nasin för guds skull, om ni måste använda nässpray.


Orkade inte laga nån lunch idag så jag knallade bort till China Thai Gården och åt en buffé. Blev mest biff med bambuskott samt raggmunk och fläsk. Ja, de har faktiskt traditionell svensk husmanskost på en asiatisk restaurang. Sånt gillas skarpt.

Hörde på Mix Megapol imorse att Runnin´ out of gaz-Pauline släpper ett nytt album, never said I was an angel, imorgon. Det kan nog vara bra. Bra är i alla fall "Give me a call" som ligger som spår 4 på plattan.

Nu blir det till att slagga en stund och hoppas på att förkylningen är bättre när jag vaknar, vilket inte är så troligt men det berömda hoppet sägs ju vara det sista som överger en. Så jag hoppas.


E, pa zdravo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar