söndag 19 april 2009

Söndagsparty

Har precis beställt tidernas bästa spel, Championship Manager 01/02. Champa, som det lokalt kallas i Falköping. Det kostade nästan gratis också. Sextiofem kronor fick jag punga ut. Som hittat. Jag misstänker att skolan kommer att få lida till förmån för detta, brutalt roliga, spel. Ledsen Wim. Fast när jag tänker efter så skiter nog den fotbollstokige, tulpanlands-bördige läraren i detta fullständigt.

Dagen har, i övrigt, inneburit övervägande tv-tittande. Det har blivit en och annan repris och en och annan fotbollsmatch. Kollade på Tottenham - Newcastle. Streamat. På makedonska. Det var ingen höjdare. Men fotboll är fotboll, oavsett språk. Matchen slutade 1-0 i Tottenhams favör och Newcastle närmar sig allt mer The Championship.
Det blir heller ingen sexling för ManU. Det blev något överraskande förlust mot Everton i FA-cupsemin idag. Hoppas formsvackan är över nu så att, åtminstone, PL och CL vinns.

Måndag imorn och v. 17 inleds. Bara ca 8 veckor kvar till sommarlovet. Det ska man väl lyckas att stå ut med. Nu blir det ett glas juice innan jag borstar tänderna (gör man tvärtom smakar detta skit. Dessutom är det mindre bra för tänderna). Blir nog till att sova på soffan inatt så att jag inte smittar ner sambon min. Vi har nog världens skönaste soffa btw. Sover som en björn i ide på den. Klockan är ställd på 07.00 och skolan börjar 08.30, tror jag.

Idag blir det förresten en topp-3-lista.


Hyvää yötä


topp-3: (bästa värningarna på Champa, vid spelets start. Kostar i princip ingenting.)
1. Maxim Tsigalko; efter ett par säsonger är han världens överlägset mest fruktade anfallare.
2. Mark Kerr; Blir så småningom en lysande tvåvägs-mittfältare med massor av mål och assist.
3.Youssouf Hersi; Fullkomligt briljant som offensiv mittfältare/understödjande anfallare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar