lördag 11 april 2009

Påskafton

Idag är det ju som bekant påskafton. Det känns inte så. Inte med tanke på hur dagen har sett ut. Vi kan ju ta vädret till att börja med. Förra året snöade det vid påsk, i år är det 18 grader och strålande sol. Inte bara vädret har varit olikt andra påskaftnar. Har t.e.x pluggat en del, vilket jag aldrig har gjort denna dagen-efter-korsfästelse-dagen. Det har heller inte blivit någon påskmat, vilket också är synnerligen ovanligt.

Travet gick åt fanders. Bara 3 rätt. Får ta nya tag nästa vecka. Och vad mitt kära Peking håller på med låter jag vara osagt, för det har jag ingen aning om. Det enda jag vet är att de blir överkörda av Assyriska. I alla fall i första halvlek.

Dags att glömma trav och Peking och blicka fram emot kvällens aktiviteter. Grillning och öldrickande. Kan inte bli mycket bättre en försommardag som denna. Väntar nu på att "Mike" ska ringa så vi kan åka och inhandla de förnödenheter som krävs för en grillfest. D.v.s grillbart kött. Men ölen då? Den är givetvis redan införskaffad.

Nu ska duscha, bajsa, vaxa och allt det där man gör för att bli fin inför alla slags kalas. Har stora förhoppningar om en lyckad afton. Det brukar bli det när det gamla FFK-gardet är inblandade.

Nu hoppas jag bara att United återtar ledningen och behåller den ända till slutsignalen för då kan det här bli en mycket lyckad påskafton, misslyckat trav och misslyckade kineser till trots.*


Det blir ingen topp-3 idag. Min idérikedom är som bortblåst.



* kineser = spelare som spelar i Peking (IFK Norrköping). Ni förstår kopplingen va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar