torsdag 9 april 2009

Falköping

Tåget ankom till Falköping Central exakt 10.51, enligt min klocka. Fick ett varmt mottagande när jag klev innanför dörren av Jonas som var den enda hemmavarande. Det bjöds på kaffe och ljuvlig sockerkaka.

Vi har efter det hunnit med att avhandla trevliga och otrevliga, hemska saker. De trevliga uttryckte sig i form av fotboll och då framförallt Barcelonas bolltrilleri från igår.
De otrevliga, hemska sakerna handlade främst om fysiologi. Usch! Hemska ting.

När bloggandet är färdigt tänkte jag faktiskt sätta mig tillrätta i fåtöljen och avverka ett par kapitel i den avskyvärda boken "fysiologi", innan mor min kommer hem vid kl 15 ca. Blir det kaffe och sockerkaka då igen mån tro? Jag hoppas på det.

Senare ikväll bär det av till Tidaholm för familjemiddag. Trevligt värre. Hur det kom sig att det blev just Tidaholm av alla ställen kan jag inte svara på men dit ska vi i alla fall. Hoppas att vi hinner till US Masters. Tror faktiskt att Robert Karlsson kan skrälla men inte ska han väl rå på Tigern? Framtiden får utvisa detta.

Morgondagen är tänkt att innehålla en hel del fotboll. Tänkte ta en heldag på Ållevi där det spelas 3 DM-matcher med lokal anknytning. Hoppas att FFK vinner och att IFK och Tomten torskar.
Apropå torsk, jag tror att både IFK och Tomten innehåller en hel drös med torskar. Det ser så ut.

Bon Soir!

Dagens topp 3, det bästa med Falköping:
1. Familjen
2. Gemytligheten
3. Närheten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar