söndag 10 maj 2009

week-end

För andra dagen i rad skriver jag i bloggen. Trots att jag inte har ett fungerande internet i mitt hem. Har i och för sig inte ett ofungerande internet heller. Jag sitter i skolan faktiskt.
På en söndag? Fint ska det va...
Kände mig utsvulten på aktivitet så jag åkte ut hit till Flempan för ett lätt pass på gymmet. Eftersom det finns lika mycket att göra hemma som i en isoleringscell så fattade jag det gedigna beslutet att sätta mig i en datorsal en stund eller två. Det blev nog två, beroende på hur man ser på det, allt är ju relativt.

Känner att detta är ett fantastiskt ovärt inlägg men jag känner en viss skyldighet till min klasskamrat, tillika enda (?) läsare, Jocke att prestera nya skrifter med hyfsat jämna mellanrum.

Var förresten hos nämnde Jocke igår. Teres Major a.k.a. Terese var också med.Mycket trevligt. Det bjöds på mat. Kyckling, bacon, pasta, bladspenat och creme fraiche i en salig blandning, med godis till efterrätt. Mycket gott. Det kollades på diverse klipp på youtube, främst Robert Gustafsson. Mycket kul. Och Alizeé. Mycket vacker. En s.k. MILF, enligt Terese. Tror faktiskt jag är benägen att hålla med.
Min kväll avslutades dock ganska tidigt. Efter ca 2 avsnitt av Hipp Hipp ringdes det på min telefon. Det var min sambo som hade glömt sina nycklar och ville gärna komma in, så det var bara för mig att trampa hemåt. Mycket segt.

Fotboll.
Man United säkrade förmodligen guldet i Premier League idag. Känns väldigt skönt måste jag säga. De är väl värda det. Ikväll säkrar förmodligen också Barcelona guldet i La Liga. Känns också rätt skönt, då jag inte har mycket till övers för deras numera enda riktiga utmanare, Real Madrid. Mitt kära Real Betis slåss som vanligt för att undvika nedflyttning och likt de senaste säsongerna lyckas man nog klara kontraktet med sisådär 3 poäng. Förhoppningsvis.

Nu blir det duschen innan jag ska hoppa på pendeln till Årstaberg, för att där byta till tvärbanan. Väl hemma finns det som sagt väldigt lite att göra så det blir antingen "Champa" eller fysiologi-läsande. Det lutar brant åt CM 01/02.

Visste ni förresten att om man fryser ner en folköl och sedan tinar upp den väldigt fort, så blir det en starköl av den?

1 kommentar: