fredag 29 maj 2009

I väntans tider

Sitter nu bara och väntar på att åka in till centralen och kliva på x2000 mot skövde. Avgång 19.10 så det är ett tag kvar. Dagen har gått oväntat bra. Hittills. Man överlevde, mot förmodan, att bara äta ett ägg, lite räkor och en ostbit fram till kl 13.00. Lägg därtill en timmes löprunda på fastande mage. Gick som sagt oväntat bra. Men nog var man lite butter alltid. Nu är det som tur var över och jag kan äta vad jag vill =)

Gick in i Robert Perlskog på tuben idag. Han gick där, orakad, gråhårig och med Puma-shorts gamla som gatan på benen. Trodde att denne sportfantast hade lite klass, han är ju trots allt sveriges meste (och bäste?) sportkommentator. Men icke.

Sitter som sagt bara av tiden. Precis på samma sätt som man satt av tiden vid varje provtillfälle på gymnasiet. Nån idiot hade bestämt att man måste sitta i minst 1 timme, trots att man var klar på 20 min. På samma sätt är det nu. Eller inte riktigt, men nästan. Nog borde väl jag få plats på ett tidigare tåg? Nej, nej. Det är helt fullt. Men om jag betalar en halv förmögenhet så finns det plats. Hur kan det komma sig? Kastar dom ut nån stackare då? Säger konduktören "Nej du har bara betalt en biljett, så du får kliva åt sidan till förmån för den här killen. Han har nämligen betalat TVÅ biljetter." Vilken skit. SJ alltså.

Vilken travhelg vi har framför oss. Först en högklassig "vanlig" v75a imorgon. Detta följs av en extra v75 på söndag, inkluderande Elitloppskvalen. Känner att det är dags för storvinst i helgen. Min kusin Michaela konfirmeras på söndag också, hoppas inte detta krockan med travet på tv. Det vore högst förargligt.

Nu ska det städas. "A man´s gotta do what a man´s gotta do." Är man sambo med en tjej så innefattas städning av en mans göremål. Är det inte gjort när man har varit hemma 1 timme längre än den andra parten av boendet blir det ett satans liv. Sen att jag har filat på travraden för att stärka kassan är det inte en människa som bryr sig om. Gud är konstig, som skapade kvinnan så maktfull och respektingivande. Borde varit tvärtom.

Party, som sagt, imorn och jag har förberett mig med partylåtar hela dagen i princip. Dagens topp-3 handlar just om partylåtar. Nämligen de bästa. För tillfället.

1. Andy Lopez - Noche del Amor
2. Basshunter - Patrick and Lillen
3. Flipsyde - When it was good

Adios Estockholmo, bienvenido Falkoping.

//Pajsare utan fruktan

1 kommentar: