söndag 17 maj 2009

Helgen

Helgen har varit osedvanligt angenäm. Fredagens bestyr bestod av brännboll och öldrickande. Dessa aktiviteter ägde rum i Hagaparken och anordnades av kiropraktor-studenter. Denna enorma Hagapark som förmodligen är större än hela Falköping. Vi gick miste om åtskilliga alkoholhaltiga drycker i och med vårt letande efter "rätt" hagapark. Väl framme var det förträffligt i alla fall. Kom hem i ca klockan 22.00 och hade då inte hunnit bli alltför berusad, vilket var oerhört skönt igår.

Igår ja. Det var kanonväder vilket innebar lapande av sol när densamma stod som högst. Sedan blev det shopping. Eller, jag bar mest kassar och provade kläder och dylikt men min sambo shoppade en del. Som vanligt. Vid 18 tog "vi" beslutet att åka hem. Egentligen var det nog affärerna som beslutade åt oss, då de stängde vid nyss nämnda tid. Väl hemma blev det lasagne- och ananaspaj-tillverkning. Väldigt gott måste jag, lite skrytsamt, säga.

Kunde tyvärr inte se på ESC p.g.a. skäl som ni läsare redan vet om. Men grattis Norge i alla fall. Värdig vinnare, helt klart.

Lika värdiga vinnare är Man United i PL, som jag redan har nämnt. Nu är allt helt klart, både i teorin och praktiken, efter 0-0 mot "pistolerna" igår. Nu kan vi hjälpa Hull till nytt kontrakt. Det hoppas jag dock inte sker, då jag hellre ser alla andra botten-kollegor i PL nästa år. Hull har så fula dräkter.

Spelade ju på v75 som vanligt igår också. Gick inget vidare. Hade förvisso 5 rätt men utdelningen var föga smickrande 20 kr. Således blev helgens vinst 40 kr, då jag bommade i ett spiklopp och ett tvåhästarslopp. Jobbade in 2 av 3 spikar i alla fall. Det får väl ändå anses godkänt.

Idag, söndag har hittills gått i hälsans tecken. Började dagen med en promenad, innan frukost. Frukosten bestod sedan av 2 ägg, gröt och två smörgåsar. Sedan bar det av till KI Huddinge (som för övrigt inte ligger i Huddinge, utan i Flemingsberg) för ca en timmes styrketräning. Axlar och bröst stod på programmet idag. Resten av dagen ska tillbringas, om vädret tillåter, på balkongen med fysiologiboken i händerna. Omtentan på tisdag måste klaras. Orkar fanimej inte ha den hängande över mig under sommaren.



"Men dö för helvete, tomtejävel!"

Lar Korn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar