tisdag 12 maj 2009

Internet

Idag kom så det väldigt efterlängtade internet. Eller det kom egentligen igår men eftersom jag är född med tummen mitt i handen och Ownits kundservice var stängt gårdagen till ära p.g.a. utbildning så fick jag vackert vänta tills idag innan jag fick igång det. Oj, vilken lång mening btw.
Apropå gårdagen. Inte nog med nyss nämnda debacle med internet-installationen. Ringde FastTV som ska leverera TV igår. De har slut på sina boxar så vi får gladeligt (?) vänta i ytterligare ca 2 veckor innan vi kan titta på nån TV överhuvudtaget. Inget kul alls.

Idag har varit en ganska så intetsägande dag. Fysiologi-föreläsning om cirkulation, jobb, diverse ärenden utfärdade.. Aja, ni förstår. Ganska tråkigt.

Blickar istället fram emot morgondagen som förmodligen kommer bli avsevärt mycket mer innehållsrik. Dagen börjar med laboration, som förhoppningsvis blir ganska rolig. Efter skolan blir det innebandy, var sjukt längesen jag spelade så det ska bli kul. Efter det blir det bio med Jocke åtminstone, förhoppningsvis ett par till. Änglar och demoner. Boken var grymt bra så jag hoppas filmen är detsamma.

Man tappar känslan för att skriva när man inte gör det kontinuerligt. Men eftersom jag nu har internet så blir det troligen ändring på detta. Ska nu försöka plugga lite fysiologi, inför omtentan nästa tisdag, innan jag kranar.

Funderar på om jag ska börja införa ett stående inslag här igen. Och i sådana fall vad? Topp-3-lista igen? Eller kanske ett "visste ni att..", likt det som skrevs i föregående inlägg?
Får se hur det blir, idag blir det i alla fall ett citat/en fras från en svensk film i sann Astrid Lindgren-anda. Får se om det blir ett stående inslag eller om det bara visar sig i form av ett tillfälligt besök. Tiden får utvisa detta.

"All makt åt Tengil, vår befriare"


Hej Då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar