torsdag 7 maj 2009

längesen

Nu var det längesen ett inlägg skrevs på denna blogg. Har ännu inte fått varken bredband eller tv så egentligen borde jag vänta med att skriva, med hänvisning till föregående inlägg. Men eftersom jag är på jobbet och har tröttnat lite på fakturaregistrering så tog jag mig friheten att bjuda på en del ovärda tankar i förskott.

Det har hänt en del sen sist, och för att det inte ska bli en avhandling så sammanfattar jag de viktigaste (?) händelserna mycket kort och koncist.

- Fick som väntat Underkänt på fysiologitentan så nu laddas det inför omtentan den 19 maj.

- Sjukgymnastik 2 var/är nog en av världens mest flummiga kurser, alla kategorier. Trots att jag fick VG.

- Mitt kära FFK går kräftgång i div. 4 västergötland norra. 1 poäng på 3 matcher är inte godkänt. Låt vara att 3 förmodade topplaget har stått för motsåndet men ändå. Saknas en ledargestalt (läs: mig) i backlinjen, månne?

- Nu börjar forne FFK:aren Jonas Lindberg komma igång i Skövde AIK, två mål senast. Blir det Stockholm och Hammarby nästa säsong? Med Bajens facit, hittills i år, omfattar svaret två bokstäver med flera utropstecken.

- Champions League. Drömmål (Ronaldo, Essien, Iniesta). Drömfinal. Jubelidioti (Ballack, såklart. Och i viss mån Drogba). Såg tyvärr ingen av semifinalerna. Arsenal - MU pga att jag inte har fått tv-boxen än. Chelsea-Barca pga att det stod fantastiskt långa människor i vägen på restaurang Wollmars. Död åt jättelånga människor. I alla fall de som är ivägenstående.

- Idag startade fysiologi2. Kändes helt ok faktiskt. Skönt med något som finns svar på, vilket inte var fallet i sjukgymnastik. Typ.

- Har kommit igång med träningen. Nästan.

- Förutom TV och internet så är allt kirrat på förskeppsgatan. Sista lampan sattes upp i tisdags. Skönt.



Om nu bara Ownit kan skynda sig lite så blir det lite tätare inlägg. Eller rättare sagt mycket tätare.


Take care now, bye bye then

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar