torsdag 28 maj 2009

sur mjölk

Laboration idag. Test av laktatproduktion. Vilket innebär att man testar hur mycket laktat/mjölksyra kroppen kan tillverka. Mitt testvärde hamnade på 13.7. Detta innebär att jag har ganska mycket snabba muskelfibrer. Normalt ligger normaltränade personer på runt 10. Michael Johnson har "rekordet" på ca 25. Man ska som ni förstår ha så högt som möjligt om man ska syssla med sprinterlöpning t.ex. Orkar inte förklara mer ingående.

Gårdagskvällen var en stor besvikelse. Barcavinst med 2-0 efter en miseralbelt utförd match från Man Us sida. Frånsett första 10 min. Hade lite större förhoppningar. Tvåa är dock inte fy skam. Och barca är ju inget brögäng heller. Nåväl, nästa år återtas CL-bucklan. Förhoppningsvis.

Imorgon är det ny lab. Då ska vi testa blodsockernivån. Först ska vi springa på fastande mage i en timme, sedan får vi lite käk (380 kcal). Efter det testas blodsockret med jämna mellanrum fram tills ca 13.00. Först då får vi äta vad vi vill igen. Kommer bli en lång och tuff dag.

Imorgon är det också en prestigefylld fotbollsturnering i skolan, anordnad av IDRU. Synd att man inte hinner vara med. Jag får lite på att mina förträffliga klasskamrater ordnar en slutseger. Blir tufft utan mig men med lite fajterhjärta och en smula alkohol kan det gå vägen. Hoppas, hoppas.

Imorn kväll bär det av hemåt Falköping. Ska bli riktigt skönt faktiskt. Tågresan är ju alltid seg men det får man väl ta. Verkar som om det blir fiske tidigt på lördagsmorgonen, kul.


Ingen topp-3 idag. Ingen slutplädering med nåt slags innehåll eller finess idag. Hjärnan har för mycket laktat för att orka med. Eller nåt.


Ha de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar