tisdag 30 juni 2009

shout out loud

Varför måste tjejer stöna så förbannat när de spelar tennis? Det låter ju fruktansvärt. Man vill ju bara stänga av teven när det är damtennis. Hade det inte varit för dessa oljud hade jag gladeligen suttit kvar vid berörd kanal. Det är faktiskt ganska bra spel men det är svårt att fokusera på just spelet när det kommer gastkramande dödsskrik ur spelarnas munnar vid varje bollträff. Usch!

Herrtennis däremot, där dessa stön är högst ovanliga, är fantastiskt spännande att se på. T.o.m. en sådan servepräglad match som gårdagens mellan "vår" Söderling och den omutlige Federer var kul att se på. Kul också att se att Robin närmar sig den absoluta världstoppen alltmer.

Har börjat läsa "I cirkelns mitt" av Dan Brown. Har läst ca 80 sidor och jag kan knappt bärga mig att få läsa de resterande ca 400 sidorna. Vilken mästare han är. Dan Brown. Han kan verkligen konsten att fånga läsaren, som det så fint heter. Dessutom blir man allmänbildad på köpet, och det skadar ju inte. Framförallt inte för en obildad Simon.

Längtar redan tills de 23 dagarna jag har kvar att jobba är slut och semestern, eller sommarlovet, börjar. Ska bli så skönt. Inget ont om Statoil men det är oerhört enformigt att sitta och registrera fakturor dagarna i ända. Speciellt när det är 35 grader på kontoret. Men någon måste ju göra det också. Tydligen är denna någon jag.

Nu blir det balkongen med "ena släter kôpp svårtt" innan det bär av till Ica, förmodligen Ica Ringen. Det finns ju endel att välja bland i denna s.k. storstad men Ringen ligger förmånligast till för dagen. Undrar vad som bjuds till kvällsmat idag? Ska bli spännande att se vad mina händer bestämmer sig för att plocka ner i kundkorgen. Jag börjar bli hungrig så jag väntar med tillförsikt.


/den o(be)fruktande pajsarn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar