fredag 3 juli 2009

Kalla varmrätter

Har precis kommit tillbaka till kontoret, efter att ha avnjutit en lunch med övrig personal på leverantörsreskontra i lunchmatsalen. En lunch som jag blev bjuden på av min chef, Eva. Hon sade att hon tyckte att det var så roligt att jag övergav min matlåda och tillhörande bok, om än blott bara för en dag, för att tillsammans med övriga i vårt lilla kontorslandskap äta lunch. Jag tror att hon bjöd mig bara för att jag är så jävla bra helt enkelt.

Det mest fascinerande var inte att maten tog slut 11.50 (matsalen är öppen till 13.30) utan det var att på listan över "varmrätter" fanns ett intressant inslag. Nämligen Tonfisksallad. Är inte det konstigt? Mig veterligen har det aldrig serverats en varm sallad. Således borde inte den rätten gå under definitionen "varmrätter". Enligt mitt tycke, vill säga.

Nu börjar man så sakterliga bli hungrig igen efter allt detta skriveri om mat. Därför byter vi ämne. Fast inte helt. Det kommer fortsätta att handla om varma saker. Nämligen vädret, som av någon konstig anledning är oerhört varmt och bra. I Sverige. Kan ni tänka er? I Sverige. I går slog det mig, att t.o.m. vinden är varm. Hur ofta bränner man sig av vinden? Igår var jag i alla fall så nära jag någonsin ha kommit. Och förmodligen någonsin kommer att komma. Damn!

Jag har ju redan skrivit om Michael Jacksons tragiska bortgång. Idag tänkte jag hylla densamma med en alldeles egen topplista. Han har ju trots allt gjort fantastiska låtar och videos till dessa. Förmodligen världens bästa musikvideos. Vem minns inte "Thriller". Denna revolutionära film, där Michael blir en dansande zombie, eller liknande. Skulle jag ranka de 20 bästa musikproduktionerna i historien så är jag övertygad om att "the king of pop" skulle vara med på minst hälften. Förmodligen fler.

Här kommer då topplistan: (baserat på låten och videon, utan inbördes ordning)

Smooth Criminal - Grym låt och video. Han visar prov på hur enormt dansant han är. Suveränt!
Thriller - Världens bästa video, alla kategorier. Riktig bra låt också. Mäktigt!
The way you make me feel - Låten är fantastisk, helt enkelt. Makalöst!
Beat It - Tidernas bästa partylåt. Blir nästan tårögd. Magnifikt!
Man in the mirror - Fantastisk ballad. Vilken sångröst karln har. Enastående!

Bubblare: "We are the world", "Bad", "Speechless", "You´re not alone", "Black or white"

Orkar inte länka. Gå in på youtube eller liknande ock sök själva. Håll till godo.


/Pajsare utan fruktan. Som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar